haii =)

Sunday, February 10, 2013

Hala Tuju




Assalammualaikum , hello warga blogger :)


 30/01/2013
Selangkah sebelum cita-cita tercapai,berangan ingin menjadi tukang masak akhirnya bermula permulaan di Kolej Vokasional Dato Undang Haji Muhammad Sharip,Rembau,Negeri Sembilan. "Belut ke keputusan aku ni nak masuk asrama ? Nak tinggalkan semua kawan-kawan dekat SMk Seri Serdang ? Nak tinggalkan mama ?" Fikiran bercelaru dan disebabkan ego yang meninggi nak mencapai cita-cita YES I DO  IT ! 

Pendaftaran sekolah hampir mencecah rm900+ ,termasuk yuran asrama , baju kopetar ,baju batik, baju chef , alatan memasak. Bila nak Meninggalkan mama,mama nak balik rumah, aku tinggal di asrama,mata air aku mengalir deras. Air mengalir tak berhenti. Selama 15 tahun duduk dengan mama,nak terpisah,Allah je yang tahu,lagi-lagi aku ni anak bongsu. 

Malam pertama sebelum tido memang air mata je yang menemani aku tido " Mamaaaaaa" ! Bila fikirkan balik 'Ya Allah kuatkan laa semangatku Ya Allah" mama dngan babah dah melabur duit banyak dah,semata-mata nak tengok anak dia berjaya,tolong jangan hampa kan perasaan mereka ! 

P/S : Harap kamu semua doakan yang terbaik untuk aku,dan kuatkan semangat aku di sini :)


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.